Filmin yazarı Michael Green heyecan verici yeni güncellemeler paylaştı.
Geçtiğimiz yılın başlarında, Netflix’in, ödüllü distopik video oyunu serisi “BioShock”un uzun süredir devam eden ekran uyarlamasını, canlı-aksiyon film planlarıyla birlikte devraldığı haberi geldi.
Geçen yılın ağustos ayında film yapımcısı Francis Lawrence (Constantine, I Am Legend) yönetmenlik yapmak üzere kadroya katılırken, Michael Green (Blade Runner 2049, Logan) senaryoyu uyarlamak üzere işe alınmıştı. Lawrence’ın filmi Açlık Oyunları serisinin ön filmi “Açlık Oyunları: Kuşların ve Yılanların Şarkısı“nı tamamladıktan sonra yapması planlanıyordu.
O zamandan bu yana pek çok şey değişti; HBO’nun “The Last of Us” uyarlamasının kritik ve reyting başarısı ve “The Super Mario Bros. Movie”nin gişe rekorları kıran başarısı, nihayetinde oyundan uyarlanan yapımların başarısız olacağı yönündeki inançları sarstı. Sonrasındaysa Hollywood’u yavaşlatan senaristler ve oyuncular grevleri başladı.
Bu hafta Collider’la konuşan Michael Green’e uyarlamanın nasıl gittiği soruldu ve senarist Netflix’in film projesine hala sıcak baktığını belirterek ilerleme kaydedildiğini ve senaryoyu geliştirmek için Lawrence ile yakın işbirliği içinde çalıştığını söyledi:
“Netflix bu konuda muhteşemdi. Grevden önce de heyecanlıydılar, şimdi de grevden sonra da heyecanlılar. Evet, grev biter bitmez ‘Nasıl gidiyor?’ diye çağrıldım, ‘Hazır mısın…?’ Geri dönmek üzere bir taslak hazırlamak için Francis Lawrence ve ekibiyle düzenli olarak toplantı yapıyordum. Hepimiz iyimseriz. Hepimiz onu seviyoruz. Gerçek olduğunu görmek istediğimiz büyük, genişleyen bir kabus dünyası. İşte, umut ediyoruz. Yakında sizin için bir güncelleme yapmayı çok isterim.“
İlk olarak 2007’de piyasaya sürülen ilk iki oyun; 1960’larda, kendi hırsları ve ahlak ve düzenleme eksikliği nedeniyle yıllar önce tüketilen ve artık çılgın genetik deneylerin hakimiyeti altında olan bir ütopya olan denizaltı şehri Rapture’un Art Deco stillerinde geçiyordu.
Üçüncüsü, 1910’larda, tam tersi bir toplum olan Neoklasik tarzdaki gökyüzü şehri Columbia’da geçiyordu; teokratik megalomani üzerine kurulu, dini dogmalarla beslenen ve temelde bağnazlık, eşitsizlik ve yolsuzluk sorunlarıyla dolu bir toplum. Seri, üç oyunu ve bunların çeşitli basımları ve koleksiyonları aracılığıyla dünya çapında 39 milyondan fazla kopya sattı.